Becoming a Rotterdammer. Nieuwkomers helpen elkaar op weg in 010

Startbudget toegekend € 99862,-
New Momentum is een onderzoek- en adviesbureau op het snijvlak van social media en sociale verandering. New Momentum wil sociale media inzetten voor positieve verandering op het internet. We onderzoeken online communicatienetwerken om campagnes te ontwikkelen die bubbels verbinden.

Sommige statushouders vinden binnen een mum van tijd hun draai in Rotterdam. Wat verklaart hun succes? Met ons digitale actieonderzoek gaan we op zoek naar die positieve uitzonderingen. We co-creëren social media-campagnes om hun lessen te delen en anderen op weg te helpen in onze stad.

Daarom goed en vernieuwend voor Rotterdam.

We stimuleren het uitwisselen van kennis en ervaring; liefst op een luchtige manier. Zo bouwen we in de straten van Rotterdam én op social media aan zelfredzame communities van nieuwkomers, case managers en werkgevers die zich constant blijven ontwikkelen.
Nieuwkomers lopen vast in het systeem. Dat veranderen is complex en duurt lang. Wij zoeken naar nieuwkomers, case managers en werkgevers die tegen de stroom in manieren hebben gevonden om hun draai te vinden of daarmee te helpen: positieve uitzonderingen die hun lessen gaan delen via social media.
Op social media zitten we vast in filter bubbels. Wij gebruiken big data om uit te zoeken in welke bubbels nieuwkomers, case managers en werkgevers zitten; wat ze daar lezen; en wie ze volgen. Zo zorgen we dat de lessen van de positieve uitzonderingen op de juiste manier de juiste mensen bereiken.
Actieonderzoek is een praktische onderzoeksbenadering om samen problemen op te lossen. In workshops bedenken we samen met nieuwkomers, case managers en werkgevers manieren en media formats om te zorgen dat de lessen van de positieve uitzonderingen een grote groep bereiken en impact hebben.

Bijlagen.

meer weten.

Contactpersonen van dit initiatief
Roel Lutkenhaus