Maak een samenvatting.

Wat moet ik doen?

Vat de stappen samen in een korte en duidelijke samenvatting.

Waar moet ik op letten?

Zorg ervoor dat jouw projectplan ook een samenvatting bevat. Een goede managementsamenvatting geeft de lezer een idee waar jouw projectplan over gaat. Het licht de belangrijkste doelstellingen, activiteiten en beoogde resultaten uit. Zo kan de lezer snel zien waar jouw plan over gaat en hoe je dit wilt aanpakken. Hanteer de volgende tips bij het schrijven van de samenvatting voor jouw projectplan:

  • Schrijf de samenvatting zo dat deze op zichzelf staat en zonder het volledige rapport te begrijpen is voor de lezer;
  • Schrijf de samenvatting pas als laatste, wanneer je klaar bent met alle andere onderdelen;
  • Bepaal voor wie je schrijft en pas je taalgebruik op de doelgroep. Iedereen moet het document kunnen begrijpen;
  • Beperk je tot 1 of 1,5 A4, zodat het document te scannen is;
  • Beschrijf de belangrijkste elementen uit de negen verschillende onderdelen van je projectplan, zodat je zo volledig mogelijk bent. Controleer dus of je in elk geval deze volgende elementen hebt opgenomen: initiatief, doelstellingen, doelgroep, activiteiten, samenwerkingen, promotie, planning en organisatie, begroting en evaluatie.