Sociale(re) Uitzendbureaus. Intercedenten begeleiden én bemiddelen naar werk

Startbudget toegekend € 33775,-

Wij zijn Flexcraft Young UP en wij begeleiden, bemiddelen en ontwikkelen niet-werkende werkzoekenden talenten naar een baan die bij hen past. Hierbij richten wij ons talenten met een afstand binnen de arbeidsmarkt. Dit zijn talenten die (nog) niet zelfstandig erin slagen om passend werk te veroveren, maar geen recht hebben op gemeentelijke ondersteuning óf hier geen gebruik van willen maken. Hedendaags staat de teller op meer dan 400 talenten die via ons erin slaagden om een baan te scoren die bij hen past. Wij geloven in een sociale(re) arbeidsmarkt en zijn ervan overtuigd dat die verantwoordelijkheid niet alleen bij ons als sociaal uitzend-/recruitmentbureau ligt. Daarom starten wij een initiatief waarin wij onze concullega uitzendbureaus ondersteunen bij de uitvoering van hun sociale ambities. Hierdoor kunnen wij samen een nog grotere groep niet-werkzoekende jongeren en jongvolwassenen ondersteunen bij het veroveren én behouden van passend betaald werk. Binnen de samenwerking delen wij ons enthousiasme, onze (sociale) ambities, maar ook zeker onze opgedane kennis, ervaring en werkwijze over het begeleiden, bemiddelen én ontwikkelen van niet-werkzoekende talenten naar een baan die bij hen past. Binnen ons project gaan wij onze concullega uitzendbureaus 'matchen' aan Rotterdamse niet-werkende werkzoekende jongeren (18 t/m 27 jaar) en jongvolwassenen (28 t/m 35 jaar) die het moeilijk hebben op de arbeidsmarkt. Hiernaast ondersteunen en faciliteren wij onze concullega's bij het ontwikkelen van coachings-/begeleidingsvaardigheden én bij het vinden, overtuigen en ontwikkelen van sociale(re) werkgevers binnen hun bestaande netwerk. Het doel van de samenwerking is dat onze concullega's, bij een positief verloop van de begeleiding, onze niet-werkende werkzoekenden 'plaatsen' bij werkgevers in hun werkgeversnetwerk én dat zij, naast hun rol als juridisch werkgevers, actief betrokken blijven bij de persoonlijke ontwikkeling van de geplaatste kandidaat (óf kandidaten). De vernieuwing binnen ons project is gericht op het versterken van het sociale imago van (commerciële) uitzendbureaus en het aantonen dat flexibele arbeid juist ook kan leiden tot duurzame arbeidsperspectief door de begeleiding naar werk én de ontwikkeling op het werk integraal onderdeel te maken van de bemiddeling.

Daarom goed en vernieuwend voor Rotterdam.

Uitzendbureaus hebben vooral een commerciële focus. Dit terwijl wij ervaren dat veel intercedenten een sociaal hart hebben. Met ons initiatief bieden wij hen een hands-on aanpak waarmee zij invulling hieraan kunnen geven en meer mensen kunnen helpen.

meer weten.

Contactpersonen van dit initiatief
Yoshua Priele