#HoeftNiet.

#HoeftNiet is een campagne voor jongeren en jongvolwassenen om de bewustwording van het “niet perse hoeven” in leven te roepen.

Omschrijving

De #HoeftNiet Campagne
De #HoeftNiet campagne wordt een laagdrempelige en herkenbare campagne waarin gebruik wordt gemaakt van posters, gedichten, spoken word, quotes, sketches, presentaties en merchandise waarin de #HoeftNiet filosofie sterk naar buiten wordt gedragen. Er wordt gebruikt gemaakt van hedendaagse situaties die een afspiegeling bieden van de druk, keuzes en beslissingen waar de jongeren en jongvolwassenen in het dagelijkse leven mee te maken krijgen. Te denken valt aan; Leven boven je budget, Drank&Drugs, (On)veilige seks, Zinloos geweld, Prestatiedruk Racisme en Homofobie.

#HoeftNiet is een campagne voor jongeren/jongvolwassenen om de bewustwording van het “niet perse hoeven” in leven te roepen. Het gaat er hierbij om dat jongeren en jongvolwassenen leren inzien dat je niet constant maar HOEFT te presteren en vooral niet ten koste van jezelf.

Sociale relevantie

#HoeftNiet is goed voor de stad Rotterdam omdat het een snel ontwikkelende metropool is met een groot aantal jongeren/jongvolwassenen die onderworpen worden aan een brede scala van trends, sociale drukken en keuzes die ze in het dagelijkse leven moeten maken. Door het inzetten van #HoeftNiet willen we de bewustwording van keuzes vergroten. Dit is belangrijk voor Rotterdam omdat we met deze campagnes financiële zelfredzaamheid en persoonlijke ontwikkeling vergroten.

Innovatie

#HoeftNiet is vernieuwend omdat het taboes tegenwerpt. Door #HoeftNiet te gebruiken moeten het onderwerpen van gesprek worden zodat er weloverwogen keuzes gemaakt worden en niet vanuit een sociale druk. Dit op een manier die past bij jongeren en jongvolwassenen, niet belerend maar met humor.

meer weten.

Contactpersonen van dit initiatief