Hardnekkige problemen pakken wij bij de wortel aan.
Wij hebben een overvloed aan best practices, tools en experts. Waar zijn diegenen, die ervoor zorgen dat niet alleen de deeloplossingen functioneren, maar ook het geheel op bedrijfs- en systeemniveau?
Omschrijving
Waar zijn die best practices, tools en experts,
1. die de oplopende conflicten tussen traditionele best practices en nieuwe best practices oplossen?
2. die de veranderbare (kern)oorzaken oplossen, die achter klachten, verwijten, terugkerende problemen en doorlopende bezuinigingsdruk schuilgaan?
3. die het zeer complexe communicatiegebied tussen organisaties en tussen de best practices overbruggen?
4. die fenomenen in complexe omgevingen herkennen en deze met de voor deze fenomenen effectieve technieken oplossen?
Sociale relevantie
Omdat achter deze vragen veranderbare kernoorzaken schuilgaan, die de concurrentiekracht van Rotterdam ondermijnen, high-impact innovaties tot stilstand brengen en de sociale lasten op termijn verder laten oplopen, t/m meer vandalisme en criminaliteit. Dat is te voorkomen als deze bij de wortel worden aangepakt en opgelost.
Innovatie
Omdat wij allemaal weten dat het anders moet, maar niet weten hoe. Tijdens de recente Permanent Beta dag te Utrecht stond een workshop geheel in het teken van iets dat diverse initiatiefnemers al hebben meegemaakt: ‘ook vooruitlopende initiatiefnemers beginnen nu af te haken. Wat kunnen wij hieraan doen?’ Het enige wat nog mogelijk is, is iets dat t/m de jaren ’90 veelvoudig werd toegepast en vervolgens verloren is gegaan: Hardnekkige problemen pakken wij bij de wortel aan!