Market Readiness Program.

Je hebt een goed idee en je weet zeker dat jouw product of service de markt gaat veroveren! Het is immers innovatief en heeft grote maatschappelijk impact. Maar toch merk je dat de interesse van klanten uitblijft, of dat je op zoek naar financiering steeds weer dezelfde vraag krijgt:
welk probleem los je op in de markt en wie worden je eerste klanten?

Klantinzicht als basis om succesvol te kunnen groeien
Je wil een nieuw product in de markt zetten, klantinzicht ophalen voor de verdere ontwikkeling van je prototype, of bent al ‘op de markt’ en merkt dat tractie uitblijft? Je wil door middel van marktvalidatie actief je kans op succes vergroten en daarmee een sterke basis leggen voor verdere gezonde groei van je bedrijf? Dan kan het Market Readiness Program (MRP) dat start op 13 februari jou daarbij helpen!

Het MRP wordt verzorgd door Gritd en je wordt daarbij 1-op-1 begeleid door InnovationQuarter. Het doel van dit programma is om systematisch klantinzicht te verzamelen en dit om te zetten naar een propositie die naadloos aansluit op het kernprobleem van jouw klant, om daarmee uiteindelijk een betalende (kern)klant aan zich te binden. Bij het MRP volg je tien weken workshops (zie volgende pagina), waarin je alle aannames over jouw klant toetst. De eerste weken werk je toe naar een gevalideerd klantprobleem dat het waard is om op te lossen, daarna ga je in de resterende weken aan de slag met jouw product, businessmodel en het commitment van je eerste klant. Het programma bevat ook een training klantgesprekken voeren en een pitchtraining, zodat je goed voorbereid aan de slag kunt!
Indien je binnen het programma voldoende progressie hebt geboekt, kunnen we je daarna desgewenst verder ondersteunen met je vervolgstappen richting financiering. Deelname levert het volgende op: (i) een grotere slagingskans van idee naar een duurzaam verdienmodel, (ii) een scherpe focus op het prioriteren van aandacht, tijd en geld, (iii) grondige kennis en inzicht over je klant en benodigd verdienmodel en (iv) een concreet stappenplan voor de volgende fase.
Deelname aan het MRP vergt geen financiële bijdrage, maar uiteraard wel een investering van je tijd en commitment (minimaal 20 uur per week). Het MRP is een intensief maar waardevol programma, dat ondernemers erg waarderen. Een groep bestaat uit circa 10 deelnemers, waarbij de voertaal Engels is.

Meer informatie, vereisten en aanmelden kan via onderstaande websites. Op basis van de aanmeldingen zal een verdere selectie plaatsvinden:

▪ Aanmeldsite voor de online informatiesessie over het MRP op 14 januari (11.00 – 12.00): deze website
▪ Aanmeldsite (met verdere info) voor het MRP dat start op 13 februari: deze website
▪ Opname van een eerdere informatiesessie over het MRP (30 minuten): deze link
▪ Benieuwd naar ervaringen van eerdere deelnemers? Via deze website zijn ervaringen van 3 recente deelnemers te vinden

Het beoogde profiel van de deelnemers
▪ Startup of innovatief MKB, gevestigd in de provincie Zuid-Holland
▪ Innovatie met economische en maatschappelijke impact en bij voorkeur ook een versterking van het regionale ecosysteem
▪ Helder beeld van de eerste markt en klantsegment en de toegang tot contacten om ongeveer 50 (klant)gesprekken te voeren
▪ Al in gesprek met potentiële klanten en op het punt de markt te betreden of al enkele (pilot)klanten
▪ Oprichter/(mede)oprichter of CEO van het bedrijf met voldoende tijd, enthousiasme en open voor feedback

Er zijn geen kosten, wel commitment