Entree Werk: een succesvolle start!.

Entree Werk! Het versterken van de startsituatie van kwetsbare jongeren op de Rotterdamse arbeidsmarkt.

Omschrijving

Het Zadkine Startcollege is ervan overtuigd dat een pragmatische aanpak in nauwe samenwerking met het bedrijf, het verschil maakt voor kwetsbare jongeren. Een aanpak gericht op hetgeen wat je wel kan, het benutten van je sterke kanten en het ontwikkelen van jouw talenten in het bedrijf: Entree Werk!

Met Entree Werk krijgen jongeren in de regio Rotterdam een kans om hun startsituatie op de arbeidsmarkt te versterken. De doelstellingen zijn:
- Versterken van de startpositie van kwetsbare jongeren op de arbeidsmarkt
- Het ontwikkelen van een programma in samenwerking met het bedrijf gericht op werkend leren, waarbij iedere jongere een traject op maat aangeboden krijgt. Passend bij de talenten van de jongere (wat kan je wel?) en passend bij de werkgever (wat past er wel?).
- Creëren van een economische ontwikkeling bij werkgevers om kansen te bieden aan laagopgeleide jongeren door werk te creëren in samenwerking met meerdere bedrijven.

Sociale relevantie

Van de ca. 7.500 jongeren in Rotterdam heeft 4.575 (61%) geen startkwalificatie. Dat maakt dat zij bijzonder kwetsbaar zijn op de arbeidsmarkt. Het is van belang om de krachten te bundelen en te staan voor kansen voor kwetsbare jongeren op de Rotterdamse arbeidsmarkt. Entree Werk is het concept waarbij werkgevers, onderwijs en jongeren de handen samen ineenslaan om het verschil te maken. Iedere jongere verdient een kans in regio Groot Rijnmond!

Innovatie

De aanpak van Entree Werk richt zich op een leerwerktraject, waarin de samenwerking tussen werkgever, jongere en onderwijs centraal staan. Dit komt terug in zes bouwstenen:

1. Start samen met de werkgever: leerwerktraject op maat
2. Start met Entree Werk op maat: motivatie jongere centraal
3. Start met een Peercoach: jongeren voor jongeren begeleiding
4. Start met een Loopbaancoach in de leerwerkomgeving
5. Start succesvol bij de werkgever
6. Start met leven lang leren

meer weten.

Contactpersonen van dit initiatief
Jan Smallegange
Jan Smallegange
Jan Smallegange